مدیریت کارآفرینی و ارتباط با جامعه با هدف ایجاد ارتباط بین دانشگاه ، صنعت و جامعه به عنوان کانونی جهت پذیرش نیازهای مراکز صنعتی - خدماتی ، تخصصی ، فنی و مهندسی و پژوهشی در قالب پروژه های تحقیقاتی مطالعاتی ، مشاوره ای ، نظارتی و اجرائی در سطح کشور و انعکاس این نیازها به اساتید دانشکده ها و محققین راه اندازی شده است .
برنامه ریزی و هماهنگی پروژه های تحقیقاتی و انجام فعالیتهای مطالعاتی ، مشاوره ای ، نظارتی و اجرائی مربوط به نیازهای تخصصی مراکز و سازمانهای دولتی و خصوصی با استفاده هرچه بیشتر از امکانات و پتانسیل های موجود در دانشگاه و خارج از دانشگاه از جمله فعالیتهای این دفتر می باشد.
مهمترین اهداف مدیریت کارافرینی و ارتباط با جامعه فهرست وار به شرح ذیل می باشد:
1) تجاري سازي ايده ها، اختراعات و يافته هاي پژوهشي
2) برنامه ریزی و هماهنگی پروژه های تحقیقاتی
3) ساماندهي کارآموزي و کارورزي دانشجويان
4) تعامل با سازمانها، مراکز صنعتي بيروني و دريافت نيازها و مشکلات تحقيقات آنان و ارائه راه حل
5) برگزاري جلسات و نشست مشترک با سازمانها، نهادها، صنايع و ... در راستاي ايجاد ارتباط بيش تر بين دانشگاه و صنعت و زمينه سازي عقد تفاهم نامه و قرارداد های پژوهشی
6) جذب نخبگان علمي دانشگاه در قالب متخصصين مشمول
7) حمايت از صاحبان نظريه و نوآوران
8) ساماندهي و برنامه ريزي اختراعات برتر و برپائي نمايشگاه هاي تخصصي فناوري، پژوهشي و فن بازار
9) انجام فعالیتهای مربوط به فرصت مطالعاتی اعضای هیات علمی