دانشگاه هرمزگان
ارتباط‌باصنعت آزمایشگاه مرکزی کتابخانه مرکزی هیأت علمی مجتمع دانشگاهی میناب آموزش های آزاد نهاد رهبری
EnAr ورود 0

به مناسبت روز دانشجو

حضور استاندار در جمع دانشجویان؛

حضور استاندار در جمع دانشجویان؛

استاندار هرمزگان به مناسبت 16 آذر روز دانشجو در جمع دانشجویان دانشگاه هرمزگان (دانشگاه مادر و دولتی) استان حضور یافت و در نشستی 3 ساعته به سوالات آنان پاسخ گفت.

مهدی دوستی استاندار هرمزگان پیش از ظهر امروز به مناسبت 16 آذر روز دانشجو، میهان دانشجویان دانشگاه هرمزگان به عنوان دانشگاه مادر و دولتی این استان بود و ضمن گپ و گفت با دانشجویان، به سوالات آنان پاسخ داد و گزارشی از عملکرد دولت ارائه داد.

وی در پاسخ به سوال دانشجویان درباره علت باقی ماندن مدیرکل صمت از دولت قبل و کم تحرکی معاون اقتصادی استانداری هرمزگان و نیز مشکلات مطرح در مورد وضعیت کشاورزی و وجود مشکلات فراوان برای کشاورزان استان، اظهار کرد: در هرمزگان تلاش منسجمی برای ارتقای وضعیت استان و کاستن از مشکلات و حل مسائل مردم وجود دارد و این بخش ها در تلاش هستند و ممکن است اخبار و اطلاعات آن کمتر به دست شما رسیده باشد اما تلاش این حوزه ها در جریان است.

مهدی دوستی درباره دغدغه دانشجویان مبنی بر کمبود سرویس ایاب و ذهاب هم گفت: تاکنون 59 دستگاه ون و 34 دستگاه اتوبوس برای مجموعه شهرداری‌های استان خریداری شده است و قطعا پیگیری خواهیم کرد که بخشی از این اتوبوس‌ها به سرویس ایاب و ذهاب دانشجویان دانشگاه هرمزگان اختصاص یابد ضمن اینکه برای بازطراحی مسیر تردد سرویس‌ها نیز با هماهنگی مسئولان دانشگاه تمهیداتی اندیشیده خواهد شد.

 

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان در پاسخ به گلایه دانشجویان در رابطه با ترافیک شهر بندرعباس، عنوان‌کرد: بلوارهای شهر بندرعباس عمدتا موازی با ساحل احداث شده‌اند و محورهای عمود بر این بلوارها توسعه نیافته‌اند از طرفی ما یک کانون جمعیتی 90 هزار نفری را در شهرک پیامبر اعظم داریم که گره کور ترافیکی را در بخشی از شهر شاهدیم بر همین اساس پروژه پل پیامبراعظم(ص) را آغاز کرده‌ایم که می‌تواند بخشی ترافیک شهر را ساماندهی کند. 

مهدی دوستی در پاسخ سوال یکی از دانشجویان در رابطه با موضوع قاچاق سوخت، عنوان‌کرد: در حال حاضر قیمت گازوئیل در کشور لیتری 300 تومان است اختلاف 100 برابری  این قیمت با قیمت بین‌المللی موجب شده که جریان قاچاق سوخت در کشور و استان به راه بیفتد اما ما نیز به دنبال مقابله با این پدیده هستیم و با محدودیت‌هایی که ایجاد شده موفق شدیم گازوئیل توزیعی در استان را یک میلیون و 400 هزار لیتر کاهش دهیم اما به هر صورت هرمزگان به دلیل برخورداری از سواحل مقصد قاچاق سوخت نیز می‌باشد و بخشی از سوخت قاچاق از استان‌های دیگر وارد هرمزگان می‌شود که در این راستا سامانه برخط صدور بارنامه‌ها طراحی شده تا سوخت تخصیصی بر اساس پیمایش و در جایگاه تعریف شده‌ی در مسیر ماشین‌آلات آزاد شود و از ابتدای دی ماه کار خود را به صورت آزمایشی آغاز خواهد کرد. 

دوستی درباره دغدغه دانشجویان مبنی بر احداث دانشکده نفت و شیمی هم عنوان‌کرد: استقرار دانشکده شیمی و نفت، حق استان هرمزگان است و در این راستا با دانشگاه صنعت نفت به توافق رسیده‌ایم که دانشکده‌ای در هرمزگان احداث شود همچنین عملیات اجرایی دانشکده نفت و شیمی در سال آینده آغاز خواهد شد. 

وی از اخذ مجوز احداث دانشکده علوم پزشکی شرق و غرب هرمزگان نیز خبرداد و اتمام دانشکده پیراپزشکی را از موفقیت‌های دولت در استان دانست و بیان داشت: دانشکده دندانپزشکی استان در حال حاضر بیش از 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و احداث دانشکده متالورژی را نیز سال آینده آغاز خواهیم کرد. ضمن آنکه 28 هنرستان جوار صنایع و کاربردی برای آینده استان نیز تاکنون در دولت سیزدهم افتتاح شده است تا نسل جدید مهیای آینده استان شوند.

استاندار هرمزگان درباره الزام صنایع به بکارگیری نیروهای بومی هم گفت: دولت در حوزه ایجاد اشتغال نیز گام‌های بلندی را برداشته است و الزام صنایع برای به کارگیری نیروهای بومی از طریق آزمون، امکان تجارت سیاسی را از برخی مسئولین گرفته است.

دوستی درباره مسکن ملی نیز به تعهد ساخت بیش از 50 هزار واحد اشاره و عنوان داشت: 7 هزار واحد از آن به بهره‌برداری رسیده و تلاش داریم تا سفر رئیس جمهور میزان واحدهای تحویلی را به 20 هزار واحد برسانیم از این رو عملکرد حوزه مسکن در هرمزگان قابل دفاع است.

مهدی دوستی در بیان دیگر دستاوردهای دولت سیزدهم به افزایش 50 درصدی تولید آب از آبشیرین کن های استان، آغاز عملیات ساخت واحدهای جدید فولادی و پالایشگاهی، آغاز احداث نیروگاه اتمی سیریک و... اشاره و اضافه کرد: 200 مدرسه در سفر رئیس جمهور به بهره برداری می‌رسد. همچنین افتتاح 570 کیلومتر راه، افتتاح 2 بیمارستان، بهره‌برداری از بنادر جدید، افتتاح 120 پروژه ورزشی، احداث شهرک دولومیت، منگنز و آغاز اجرای بندرگاه جدید لنگه را از دیگر اقدامات دولت برشمرد و بر مساعدت برای تکمیل خوابگاه دانشجویی مرکز آموزش‌ عالی میناب از دیگر برنامه های سفر رییس جمهور به این استان در آینده است.

وی تصریح کرد: تاکنون 115 سفر در  به شهرستان‌های مختلف استان داشته‌ام و همواره به صورت ویژه به درخواست‌های مردمی رسیدگی کرده‌ایم.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان در پایان به درخواست دانشجویان در سلف غذاخوری این دانشگاه حاضر شده و نهار خود را در جمع دانشجویان صرف کرد.

استاندار هرمزگان همچنین از بخش‌های مختلف دانشگاه هرمزگان بازدید کرده و دستوراتی در جهت تسریع پروژه‌های فعال دانشگاه صادر کرد.

 

3
بازدید امروز: 8    بازدید کل: 889